8 Aralık 2011 Perşembe

MİKONOS

MİKONOSSSSSSSS

Super Paradise da aksam ustu 4 den sonra baslayan partiye denk gelirseniz , tüm gece "Mikonosssssss" diye bagıran bir erkek sesi kulaklarınızı cınlatacaktır :)

Aralık ayında soguk bir havada günesi gorunce icim yine kıpır kıpır oluyor, yaz olsa da suraya gitsek söyle yapsak diye planlar kurmaya baslıyorum yine.... Bugün icimizin acılmasını saglayacak bir yere gidiyoruz Mikonos'a....

Mikonos'a direkt giden ucaktan hep bahsediliyor ama ben son 2 yaz hic rastlayamadım, Mikonos'a nasıl gidilir derseniz 2 yol var;
Aksam ucakla direkt Atina'ya gidip, gece yarısı Pire'ye ulasıp orada konakladıktan sonra sabah kalkan feribotla pek de vakit kaybetmeden Mikonosa ulasabilirsiniz.
Ya da Cesmeden feribotla Samos'a oradan da yine feribotla Mikonos'a ulasabilirsiniz.Paros ve Santorini adalarından da Mikonos'a feribot ayrıca var.

Mikonos da konaklama yerleri agırlıklı olarak merkezde ve merkeze yakın plitys gialos adlı bolgede toplanmıs. Merkez dar sokaklardan olusan, kucuk ama kalabalık ve gezmesi cok zevkli sokaklardan meydan geliyor. Aksam gezmek veya alısveris icin tek yer. Burada malesed denize girme imkanınız yok. Plitys gialos ise deniz kenarında otellerin, pansiyonların , restauranların bulundugu bir sahil seridi , bircok kisi hem denize girilecek plaj olması hemde merkeze yakınlıgı nedeniyle burayı tercih ediyor. Ben işin kolayına kacmam, merkezde kalırım butun güzel denizleri de ATV kiralayıp gezerim diyorsanız , sizde bendensiniz :)

Mikonos da , ince kum ,nefis bir deniz , sık sezlonglar ve güzel kocaman bir restaurant a sahip olan Super Paradise ve Elia'yı herkese tavsiye ederim. Buraları sevmeyecek kimseyi tanımıyorum :)



Bu bölgeler biraz merkeze uzak, isterseniz otobus( Elia'ya) , Paradise beachden tekne( super Paradise'a ) kolaylıkla gidebilirsiniz.  ATV ile gitmek isterseniz bazı yollar cok sapa ve dik özellikle Super paradise'ın bir girisi biraz zorlanabilirsiniz.

Ben ikisi de gittim, her şekilde cok eglenceli :)

Bir de gitmeden dönmememiz lazım olan baska plaj ise Paradise beach , burada da uzun bir sahil seridi kapatılmıs, arkada tarafında 2-3 tane büyük bar ve restaurant var, gencler agırlıklı olarak burada takılıyor. Super Paradise biraz daha ritm olarak agırken, Paradise da eglence daha had safhada ....

Deniz günes nefis iyi hos ama merak da var bende, o yüzden bir yarım günümüzü Mikonosa yaklasık 45 dakika uzaklıkta olan, Yunan medeniyetinin baslangıc yeri olarak kabul edilen, tarihi ada Delos'a ayırdık. Bu ada da yerlesim yeri yok, sadece ören yerleri ve bir müze binası var. Bu sıcakta oralar gezilir mi, evet gezilir diyorum :)







Ve bir Afrodit Heykeli Delos'ta :)

Aksamları ister beachlerde partiye gidin, ister merkezde yemek yiyin gezinin.
Oradaki barlara gidin, her sekilde cok egleneceginizi garanti veririm.

Mikonos'sa görülmesi gereken yerlerin basında, Venedik'e benzerligi nedeniyle Littfe Venice adını almıs , deniz kenarındaki kafe ve barlardan olusan bölge ve Mikonos'un simgesi haline gelen yel degirmenlerii....






Little Venice


Mikonos normalde pahalı gibi gozukse de, yemek ve alısveris acısından diger Yunan adaları ile aynı fiyatlarda . Merkezin üstünde kalan ana yolda marketler var su meyve gibi yiyeceklerinizi uygun fiyata oradan alabilirsiniz hatta marketin yanında Starbucks bile var :)

Ve iste bu da Mikonosun sevgili Pelikanı II. Petros.... :) Bu petros kacıncı ben bilmiyorum ama ilk simgesi olan Pelikan petros 1986'da olunce yerine farklı  yerlerden 3 pelikan getirilmis diye okudum internetten,Fakat 3 pelikan göremedik biz. Sahilde bir kulubesi olan bu pelikan namı deger II.Petros aksamları gezmeye cıkıyor ve halkını selamlıyor.






evet arkasında elinde poset ve dondurma kabıyla duran benim :)

Bizde pelikanla karsılasmak icin epey caba sarf edip kendisini hic bir yerde görememistir, daha sonra bir aksam sahilde oturup dondurmamızı yerken onumuzden gecinde hemen kosup onla resim cektirmeye calıstık. Ben fazla yaklasamadıgımdan dolayı birlikte pek resmimiz yok malesef :)



                          ve güzel odamızın terasından Mikonos



Ben yazarken icim acıldı, umarım sizde okurken zevk almıssınızdır .......

Sevgilerrrrrrr :)














5 yorum:

zeys dedi ki...

kış vaktı ne şahane resımler bunlar.ıcımı ısıttı resmen..gıtmedım mıkanos a hıc ama cok mrk edıorum. yenı kesfettım blogunu cnm takıpteymm sevgıler :)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

GoNcha GoNcha dedi ki...

tam yazi ozlemisken Mikonos yazin cikti karsima. cok hos!
Cupcake bir gun olsun!
http://gonchagoncha.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Zeys, umarım gitme sansı olur, Yunan adaları oldukca güzel...
Goncha, senin icin Kos adası yazısı gelecek cok yakında .. :)

Kübra ÇAKAR 110604084 dedi ki...

Merhaba, bir kaç sorum olacak. Biz sevgilimle ekim ayında Mikonosa gitmeyi düşünüyoruz. O ayda hava nasıl olur bilginiz var mı? Ayrıca nerde kaldınız? çok güzel bir yere benziyor.

Unknown dedi ki...

Merhaba Kübra, Ekim ayı mikonos biraz ruzgarli ve soğuk olur . Belki Ekim'in ilk günleri denize girebilirsiniz sansa artik :) otel için ise merkezi tepeden gören ama yine merkeze yürüme mesafesinde nefis manzaralı pelican otel'i tavsiye ederim . Hem fiyatı lüks otellere göre uygun hemde güzel.